27/9 och jag jobbar.

Kommentera

alla förstår inte en drömmares vingliga steg under gators elledningar
och ord som kan komma ur munnen ibland utan tanke på logik
som när jag i berusning säger att jag vill springa rakt in i natthimlen och ta ner en stjärna

jag önskar bara att någon förstår hur mycket orden betyder

men det är enklare att komma undan genom att kalla sådant för en tönts ord
och det är förstås inte meningen att man ska förstå alla saker
för då vore vi alla lika och då vore det en tråkig värld

men jag har inga planer på att kritisera någons specifika ord

för det är klart att det finns obegränsat antal tolkningar på världen

VI ska måla hela världen på det vis vi uppfattar den var och en
VI ska inte dölja våra känslor och backa inför andras åsikter
VI ska inte sälja oss och vi ska lära oss att lyfta blicken

för det är klart att det finns obegränsat antal tolkningar på världen

och personligen är jag glad att jag ser saker med en drömmares mångfasetterade ögon

tacksam att jag vinglar gatorna fram under elledningarna som en onykter
sanningen är att jag berusas mer av gråa himlar än av solen
och jag blir mer tänd av ett enda uppriktigt ord än av hundra kallpratade

Och du är inte tråkig bara missförstådd
Och du är inte missförstådd bara annorlunda
Och du är inte annorlunda bara en sorts individ