jag vill ha fria vägar ut

Kommentera
vilken helg jag har haft i lund.
min kusin är världens bästa och vilka småkillar hon har! jag ville inte åka hem!
men nu, tillbaka till verkligheten, vilket kändes direkt när jag klev innanför dörren..
skolan imon, första dagen på tre veckor. nästan så jag längtar lite. vill ha tillbaka rutinerna liksom.





annars är det mest kaos. kan liksom inte få ordning på alla tankarna. och du gjorde det inte bättre.
lek lek lek, och jag var beredd på det. det var på bådas villkor.
du rubbar min existens.

Du har så underbara ord.
Du kan le så att jag smälter. du kan ge så jag tar åt mig. 
Jag skulle gärna ha ditt mod.
Jag skulle gärna ha din kärlek men jag vänder här, förlåt mig. 
och om du saknar mig ibland så kan du släcka alla lampor för jag finns nånstans i mörkret.
men nu ringer telefonen, det är dags för mig att gå. det är nån som vill att jag ska komma hem.
det är min gamla vän demonen i sin tysta, mörka vrå. 
hejdå! vi kanske ses nångång igen. 

du kan väl ringa mig ibland. jag pratar gärna sönder alla torra gråa nätter.
jag är så rädd att komma fram, nån annanstans så jag samlar på tur - returbiljetter.
Jag vill ha fria vägar ut.
jag vill ha kakan som jag äter
kvar på bordet hela långa livet.