fyll dagarna med liv

Kommentera
oså är 2012 snart slut och ett nytt år börjar. 
inför 2012 hade jag inga nyårslöften. jag är liksom inte så mycket för det där med nyårslöften. jag håller dom ändå aldrig. men jag hade iaf bestämt mig för att jag skulle bli en starkare person, på många sätt och jag tycker verkligen att jag lyckats. inte minst muskelmässigt. 
mitt 2012 har varit ett fantastiskt bra år. jag har fått nya fina minnen och lärt känna fina människor. 
 
januari. firade min födelsedag. tog tag i träningen. spelade den årliga fotbollstuneringen med jobbet. åkte ner till västkusten en helg för att andas och vardagen var igång som vanligt. 
 
 
 
februari. det var en månad då allt bara flöt på och ingt speciellt hände direkt. vi åkte till västkusten igen och hade en vårhelg, i februari. jepp! umgicks mycket suddfia och åkte skridskor i solsken. denna månaden började jag också jobba lite på jysk. som vikarie och det är ett extrajobb och trivs så bra med! 
 
 
mars. a stack på skoterresa och jag var ensam en hel vecka. en vecka jag fyllde med massa träning och vänner.  jag åkte även till malmö på Sh'bam utbildning. vilket var helt fantastiskt. vilken lycka det bringade i mitt liv då och resten av våren. det blev vin med fina vänner och en överraskning av min sambo, i form av en färdigmonterad U-soffan. fantastiskt!
 
 
april aprildin dumma sill... påsk, övning på sh'bamen och helg på västkusten igen. en spontankväll med fina vänner och en bowlingkväll med god mat. a fyllde år en hela dagen fylldes med kärlek. vi firade in våren med fina vänner och vädret blev bara bättre.
 
 
 
maj. värmen kom och jag spenderade mer tid utomhus. hade en kväll i jkpg med fina tjejer. jobbade en del nätter. började träffa min sjukgymnast och grillsäsongen var även igång. träningen började spenderas mer utomhus och med fin solbränna och ljus färg i håret så njöt jag otrligt av fina maj. 
 
 
 
 
 
juni. månaden då allt slit fick sitt pris. blev godkänd sh'baminstruktör och jag var så glad! tillbringade många timmar i solen. grillade mycket med sambon och sprang en del med pappa. i slutet av månaden gick man bara och längtade till semestern. 
 
 
 
juli. i juli har jag ett blogginlägg. jag hade verkligen semester! den spenderade med min fantastiska pojkvän. vi var i varberg, väröbacka. gjorde dagsutflykter i halland. var i värmland, i norge och njöt mest av varandras sällskap. norge var en resa jag sent kommer glömma. så sjukt häftigt landskap. åkte slalom i juli, på en glaciär. ni kan ju tänka er själva vilken upplevelse. tillbaka i svergie och på västkusten så tillbrngade vi några dagar på stranden innan vädret blev emot oss. 
 
 
augusti. här bestämde jag mig för en ny början. när det gällde det mesta. och inte minst träningen. hösten skulle göra mig starkare. det lades upp en plan med fina mandi dirket efter semestern och allt var igång. jag började älska känslan av ett rejält hårt träningspass mer och mer. men månaden bestod inte bara av träning. jag sa hejdå till en vän som skulle åka till australien och till en som skulle flytta norrut. det var tungt. vi var på piren och åt med tjejerna. jag var på bästkusten igen, en sista sommarhelg och sen smög sig hösten på. uppladdningen inför supersaturday började också. detta var en fantastisk fin månad. 
 
 
september. första helgen var så efterlängtad. jag skulle på super saturday. träningsevent i globen som les mills höll i. ren och skär lycka med 5 h träning. jag var i mitt esse. här sprudlade det endorfi!! hösten kom och mysiga stunder började bli en vana. skypedejter med min nya dalajänta och självklart ännu mer och hårdare träning. morgonrundor i min älskade skog och många timmars övning på sh'bamen. 
 
 
 
 
oktober. även denna månad bestod mest av träning. den nya bandyhallen stinsen arean invigdes och sen passade även jag på att teståka i den. jag var på min första elitserie hockeymatch som a bjöd på. vi bestämde att sh'amen skulle läggas ner eftersom den gick dåligt. surt som fan. men detta gjorde att jag fick mer tid till min träning och jag hittade massa nya favoriter. den första snön kom och jag var överlycklig.
 
 
 
 
november. började med en dag med massa träning på nordic club i jkpg med alla deras instruktörer ch efter det åt vid middag. en enegrigivande dag till tusen. jag fick hem mina nya favisar,i form av träningssko. lycka! pappa och jag bestämde en löpdag. varje måndag fram till jul. snön kom och vi fick sluta. men mina pass fortsatte ändå. linda och jag åkte till amanda i göteborg, firade hennes födelsedag och var ute och käkade. kom ännu mer snö så promenader med a blev det massa. började adventspyssla lite hemma och vi var på julbord med adrians jobb. fullspäckad månad. 
 
 
december. denna finafina månad. snö och sol vilket innebar många promenader. musikhjälpen på p3 satte igång och jag lyssnade slaviskt hela veckan. skänkte pengar och kände att jag bidrog med det jag kunde. jag jobbade hela månaden i fiket och köpte massa julklappar. vi köpte en gran som blev ett helvete. åkte ner till varberg och firade jul och sen var vi med min familj på juldagen. jag satte igång med träningen efter jul och nu är jag mer än redo för 2013. 
nyårsafton ikväll spenderar vi hos fina vänner med massa andra. ikväll ska jag va lycklig. 
men först. sista bandyn för året. heja nif! 
 
 
 
Vilket fantastiskt fint år! 
Gott nytt år kära ni!