impulsanmälning

Kommentera
onsdag och jag vaknar upp med en biljett till Lidingöloppet 2014. fick ett sånt sug efter att springa ett lopp, eller kanske inte just springa men jag har haft sånt sug efter att få delta i ett lopp. när vätternrundan gick av stapeln kändes det förjävligt att jag inte hade kvar min biljett. det är nåt speciellt att delta i lopp. sån jäkla folkfest. och speciellt så stora lopp som vättern och lidingö. det bara måste upplevas.
så, in på hemsidan och anmäla sig. slutsålt! 1000 restplatser skulle släppas kl 12 igår. bänkad framför datorn i hopp om att få en plats. och jajamen, anmälan gick igenom och jag ska alltså springa 3 mil den 27 sept.
jag har mitt mål uppsatt och jag vet precis vad jag ska göra på semestern i år. och vet ni, lyckan bubblar inom mig!
förra året sprang jag halva sträckan, jag hatade banan. skrev på instagram ''slutet på nånting är alltid början på nåt nytt. nästa år kör vi 30km. tack för idag hemska bana''
ah, men det känns skönt att jag vet hur halva banan ser ut. kan lägga min träning så anpassningsbar som möjligt och jag kommer nöta gubbamilen i lövhult ett ex antal gånger.
jag är så laddad.
nu kör vi!
 
jag efter förra årets målgång.