Internationella yogadagen

Kommentera
Idag är det internationella yogadagen, ett intiativ som Indiens regering och dess ambassader tagit där FN´s medlemsländer engagerar sig i att lyfta yogan för ett ökat välmående för alla. I och med dagen så ställer sig FN´s generalförsamling bakom att yogan är ett verktyg och hollistiskt förhållningssätt för hållbar hälsa och balans i vardagen. Man vill skapa medvetenhet kring yogans förebyggande effekter och bidra till att lyfta fram dess fördelar inom fysisk och mental hälsa.
 
Så morgonen bjöd in till yogaklass, MOJOyoga. jag hade innan passet instruerat en TRXklass och kände mig riktigt uppvärmd och redo. förra veckan på yogan var det tufft. fick inte alls till det och andningen var svår. idag var det helt annorlunda och jag kände att det gick bra. skönt! 
MOJOyogans sommarsekvens är tuff tycker jag. jag får verkligen jobba med mig själv och mina andetag. vilket är viktigt. jag försöker få till en yogaklass i veckan, men borde gå på fler. 
Mer yoga åt folket!