”Har du alltid lust att träna? ”

Kommentera
”Ja typ”
Tänkte på frågan och på mitt svar efter. Ja, jag har typ alltid lust. Men så har jag å andra sidan just nu rätt så låga krav när det gäller träningen. Jag ger mig själv det jag känner att jag behöver, och det är det ju inte så svårt att hitta lust till. 
Om jag vill få energi ger jag mig ut och joggar lätt, kanske kör ett kul cirkelpass i gymmet. Av det blir jag alltid lite glad. Är jag sliten yogar jag supersoft och liksom omtänksamt, eller går ut och går för att bli lugn och skön. Kanske övar jag på mina underarmsståenden
Behöver jag lite jäklar anamma slår och sparkar jag på en boxsäck eller drar ut och kör intervaller.
Går livet i 170 knyck kör jag yinyoga för att hinna ikapp mig själv.
Så ja. Så får jag alltid lust.
Och ja, jag får resultat. Kanske inte i några pressade tider eller andra mer ”mätbara” grejer. Men jag får en omedelbar känsla av att jag är värd att ta hand om. Och av att må bra. Och för mig är det vad träningen behöver ge mig i livet. Just nu.