Visst känns det fint att va vid liv en dag till

Kommentera
Semestern är slut. Sommarlovet är slut. Det är dags att börja jobba igen. 
Fint.
För nej, jag klagar inte. Klart jag älskar att vara ledig, ha semester. Njuta av fint väder och kunna fylla dagarna med precis vad jag vill. Men sen jag började plugga har jag inte riktigt kunnat njuta av att vara ledig på sommaren. Alla jobbar, men jag har semester. Lyx kan man kalla det, absolut. inte det att jag inte gillar det. men likaväl som jag älskar dagen som semestern börjar, likaväl älskar jag dagen idag. Börja jobba. En nystart. In i rutiner igen. Jag vet vad jag ska göra, vad som förväntas av mig. Jag är sån som person, vill ha det uppstyrt. Det här ska göras. punkt. 
Meeeen, som jag njutit av min ledighet såklart! Haft vänner och familj på besök. Älskar det. Men lika mycket som jag älskar att ha dem här, lika mycket kan jag njuta när dem åkt. av lugnet. tid för mig själv. mina tankar. 
Avslutade semestern med Håkan i lördags, och det finns nog inga ord i världen som kan beskriva den kvällen. det finaste ordet jag hittar är MAGI. Ren och skär magi. jag kommer leva på den kvällen länge :)
Så, nu tillbaka. fram med datorn, fram med schemat att följa. matlagningsrutiner och matlådor. Jag vill inte skrika "Hej hösten, jag är redo" riktigt än, finns mycket sommar kvar att njuta av trots jobb. Låt det bli en såndär fin sensommar igen. då ska jag njuta.
Ha en fin måndag!