45 min, tokjobbigt

Kommentera
Hörni, här ska ni få ett riktigt bra pass där man glömmer bort tid och rum. ibland kan det ta emot när jag tänker på att träningspasset jag ska köra är 45min högintensivt. men det finns inget pass som jag mår så bra av som just ett högintensivt. min största träningskärlek. vissa dagar kan jag gå och riktigt toklängta till ett sånt pass. men såklart känns det ibland motigt och då måste jag påminna mig om det innan, hur mycket jag älskar det efteråt! :)  
en av klasserna vi har på friskvågen som är just såhär riktigt högintensivt är ATC, som är ett högintensivt stationspass. min favorit alla dagar i veckan, och hade jag kunnat skulle jag bara köra det alla dagar. men det blir ju inte så bra...
det är 8 stationer, du jobbar 45sek på varje station med 15 sek vila när du förbereder dig för nästa station.
de olika stationerna kan man såklart variera utifrån vad du har för redskap och tillgång till för lokal, eller om du väljer att köra med enbart kroppsvikt.
Här kommer iaf det vi körde igår, du kör alltså passet tre varv :) 
1. Boxning på säck
2. Slamballs kasst ner i golvet
3. Pistols i TRX, vartannat ben
4. Russsian twist m. 6kg medicinboll
5. Squatjumps, bräda mellan benen, dutta rumpa i bräda, hoppa sen upp på brädan.
6. Militärpress
7. Burpees, både framåt och bakåt. 
8. Utfallskliv
efter varv ett vilar du 1 min, innan du går på varv två. 
Testa vetja! ni kommer älska det. ta med en kompis så blir det så mycket roligare!