Luften smakar som en jordgubbspaj...

Kommentera
..en solig dag i maj. eller en molning dag i juni. 
Hej hörni! det är en bra vecka. jag har saker att göra och tiden flyter på bra. imon går A på semester och som jag ser fram emot det. nu vill jag bara att det ska bli sol och varmt igen. 
igår hade jag en riktigt bra dag. flow hela dagen med bra balans. körde ett pass på gymmet med Fia som verkligen känns i kroppen idag. gjorde en supergod lunch med kyckling och sötpotatis. efter lunchen blev jag så sugen på paj. så jag bakade en jordgubbspaj. har aldrig gjort jordgubbspaj innan, utan bara massa andra bär och fruktpajer. men alltså jordgubbspajen tar nog priset. herregud så god den blev. vill äta av den hela tiden. sjukligt alltså. så fort jag ser den i kylen vill jag bara ta fram den och äta en massa.. och idag då, när jag vart sötsugen hela tiden så har det ätits en del paj. gott :) när det är en paj med riktigt smör och socker alltså, fy vad gott!! det slår alla nyttiga recept i världen!
 
Recept
understa lagret
- 125gr smör
- 3/4 socker
- 3dl mjöl
lägg ett lager med valfri bär eller frukt
översta lagret
- 50gr smör
- 3/4 socker
- 1dl mjöl
grädda i ugnen på 225 grader i 15 min.