Jag svär på att jag kände våren igår

Kommentera
Vad hände?? Idag vaknade jag till snö, det är alldeles vitt ute?! Det snöar på tvären och blåser riktigt rått. och vet vi vad? Jag kände våren igår. Barmark. Torr asfalt. Solen lös på eftermiddagen. Näst intill vindstilla. Hur är det ens möjligt att vi i mars månad har haft mer snö än på hela vintern sen november?! Vintern har förskjutits känns det som.. Ja, jag älskar vintern. Verkligen. Får lyckorus och hela kroppen pirrar när det kommer snö och bli kallt, vanligtvis... Men jag är sååå redo för vår nu . Vintern borde vara över. Ge mig solsken. Varma solstrålar mot kinden när jag dricker mitt kaffe utomhus. Jag vill ta fram min tunna jacka nu. Mina låga skor. Kom igen nu våren!! Kämpa!
Igår hade jag iaf en grym dag i skolan, sen hem och en löprunda väntade med Jerry. Jag ska springa Tough Viking i Gbg i april. om lite mindre än en månad rättare sagt. (så nu har jag sagt det högt). Vi är ett gäng från Friskvågen, några kollegor och några medlemmar. Stressen stiger inom mig för varje dag och för att råda bot på den något väntade en liten löprunda med inslag av några ruscher upp för Hästhagaberget. Och det var så härligt att springa där igår, ett tacksamt ställe att springa på, belöningen på toppen i form av fantastisk utsikt över havet och solnedgången, sämre kan man ha det när man springer intervaller :) 
Idag är det PT-timma med Paul igen. Kroppen skriker, har träningsvärk och är något stel. Vi får se hur kvällen slutar.. känner jag Paul rätt bli det riktigt tufft ikväll. 
Nu ska jag sätta mig med mina hemtentor jag har till torsdag, ska sitta i det enorma fönstret och titta ut. Njuta av att jag får vara inne. Jag ska titta ut och längta, längta till sol och värme. 
Ha en fin tisdag!