Oså var det sista delen av semestern. i onsdags åkte vi till köpenhamn ihop med ett par kompisar, andreas och maja. tog tåget från varberg och efter att vi kom hem checkade vi in och sen tog vi en runda i köpenhamn. vi gick till Nyhavn och käkade lunch, sen tog vi en runda på ströget. maja köpte en fin väska och jag köpte inget, som vanligt :) haha!
vi bodde på ett hostel som hette Generator. verkligen ett fint ställe för att vara ett hostel, var lite skeptisk till en början om jag ska vara ärlig, men andreas hade bott på det tidigare och sagt att det vet väldigt fint och bra. rätt nybyggt så det var fräscht, väldigt prisvärt och väldigt bra läge. ligger kanske 300-400m från ströget, kan jag rekommendera :)
Det blev mycket god mat, god dricka och såklart väldans bra sällskap :)
Grymma dagar, men nu är det extremt skönt att komma hem. landa i soffan, laga egen mat och bestämma själv när man vill göra saker och inte..
Hej vardag, jag älskar dig! :)

Copenhagen!!

Guldkorn ♥ En kommentar
Det blev mycket god mat, god dricka och såklart väldans bra sällskap :)
Hej vardag, jag älskar dig! :)

Tjoff.
landa, packa upp, packa om
iväg igen.
oså var vi påväg till Anholt. en ö mellan sverige och danmark. adrians mamma ann och hennes gubbe kaj brukar segla dit på sommaren i hans segelbåt och har velat att vi ska komma och segla med dem. så nu bestämde vi oss för att göra det denna sommaren. vi tog färjan till grenå, sen färjan till anholt. landade och tog direkt ett dopp i det blå. och herregud vilket vatten. så varmt och härligt!
på Anholt har vi gjort minsta möjliga, njutit av sol, bad, stranden och såklart frisbee. ätit gott, sett härliga solnedgångar. och sen var det dags att segla hem igår. och den seglingen... jag visste inte att jag var sjösjuk men det fick jag minsann veta. mer än halva seglingen låg jag nere i båten och sov. missade det mesta av seglingen, men efter ett tag lugnade det ner sig, vågorna blev mindre och jag mådde bättre ju närmre varberg vi kom. det var härligt att segla den sista biten, trots att vinden var lite svag och vi fick gå på motor sista biten. men det var härligt och jag kommer lätt vilja segla igen, men då med sjösjukplåster... haha!

Sol, vind och vatten

Guldkorn ♥ Kommentera
Tjoff.
landa, packa upp, packa om
iväg igen.

...på en blommande ö, där vågorna kluckar mot stranden
efter ett par dagar hemma så packade vi om. nu var det dags för ett par dagar ute i stockholms skärgård. min syster och hennes man eric brukar vara där, det är hans familjs landställe. en egen ö med en stuga på. det är liksom det. man går runt ön på ca 20-30 min.
det är sån idyll. precis det jag ser i mitt huvud när jag tänker på stockholms skärgård. jag njöt varenda sekund, trots spindlar och en hel del paddor.
men det bästa av allt var att äntligen få krama på syster igen.
Tack för fantastiska dagar!

I Roslagens famn..

Guldkorn ♥ Kommentera
...på en blommande ö, där vågorna kluckar mot stranden
men det bästa av allt var att äntligen få krama på syster igen.
Tack för fantastiska dagar!