2011, året som var

Kommentera
en sammanfattning av året som gått.

januari och året började precis som alla andra år. jag fyllde år. 20 denna gången och det blev tårtkalas med familjen och senare på dagen kom lisa. jag jobbade en hel del nätter och mådde inte så jättebra. bestämde mig för att en förändring skulle ske.




februari var en månad med mycket jobb, bandytittande och en längtan efter våren. jag tyckte att jag behövde en förändring och skaffade mig ett gymkort. träningen var ett faktum ioch jag känner mig starkare idag än på länge. har nog aldrig tyckt träning varit så kul som jag tycker nu!
i februari hade vi även vår första fika på balkongen, sjukt va?!




Mars bjöd på lite vår. tjejerna träffades hemma hos sudden för att fira den internationella kvinnodagen och fettisdagen, jag åkte tur och retur till östersund med a och henke för att hämta adrians snöskoter. jag testade nya träningsformer i form av bodycombat, step mm. och jag var fast. idag älskar jag gruppass. denna månad tog även min syster examen och det firades en kväll ute på sandsjöbaden med familjen.






April april din dumma sill.... ja denna månad började med att jag fick ett vikariat på 75% på jobbet vilket gjorde att jag bara jobbade dagar och kvällar. passade mig som handen i hansken och jag slapp dessa jobbiga nätter. kvällarna gick åt att träna till min stora förtjusning! adrian och jag hade våran års dag. 365 dagar av oss och det firade vi med att åka ner till varberg. hade den bästa årsdagen. det lovar jag er! jag fick också upptäcka drevdagen, adrians stuga. ett ställe han alltid pratat så gott om, och ja nu förstår jag varför. en vecka där, ren och skär lycka!
när jag kom hem behövdes en förändring så jag klippte av mig håret för första gången sen jag var liten. kort men jag trivdes.








Maj börjades med lite valborgsfirande hos pernilla och postenfest. och för att välkomna våren gjorde vi om våran balkong lite och jag bjöd in lisa till en helkväll i kvällssolen. en tripp till varberg för flytthjälp och jag gjorde ett kärt återseende av mina älskade rullskidor. vilken lycka! men månaden slutade mest i tårar och ett hjärta som vred sig av smärta. att förlora en vän är inte det lättaste ch det tar tid att ta sig igenom...





Juni, första sommarmånaden började med långledig nere på västkusten. själva i anns lägenhet njöt vi av varandras sällskap och den härliga värmen. vi gjorde en resa till gotland där det var som att vara i ett annat land. härliga ö! månaden avslutades med midsommarfirande och att min bror gifte sig!
jag har inte så mycket att berätta för er, har bara massa bilder för detta var en månad som blev väl fotograferad. vilka minnen.



sommardagar i varberg och väröbacka!



sommardagar på gotland!




min bror gifte sig med sin sandra dagen efter midsommarafton!

Juli kom, vi jobbade mest i väntan på semestern. det blev mycket löpning i värmen, rullskidor och härliga sommarkvällar med vänner. första helgen på semstern var jag ensam hemma, pappa fyllde år och jag firade honom med mat och jordgubbar. sen tog jag tåget ner till mitt hjärta förr att vara där en vecka. den veckan bjöd på massa grillnig, SOL OCH SALTA BAD. ännu ett bröllop och massa kärlek!
a åkte till fjällen och jag åkte hem och spenderade en vecka här med vänner och familj. i slutet av juli förvandlades vardagen till en mardröm i vårt grannland norge. hemska värld! tillbringade iaf de två sista veckorna av semestern på västkusten med härligt sällskap.






Augusti och semestern tog slut. tillbaka till jobbet. men en helg till i varberg för kräftskiva gjorde sommaren lite längre. hade en sista kväll med mina tjejer innan alla skulle splittras.. hade ett hejdå med emma som flyttade till norge. vi skrev på kontrakten till vår nya lägenhet och fick våra nycklar. en större lägenhet med bättre läge. våran lägenhet!





September kom och första helgen tillbringades i vår nya lägenhet med en roller och pensel i handen. och fint blev det. jag sa hejdå till vän som jag nu inte får se förän i juni. jossan ett år i USA. det var tungt, men nu har halva tiden gått :D den 11:e sept lyfte planet för en veckas semester, strålande sol och värme. en vecka på corfu med a och hans mamma. hur underbart som helst! när vi kom hem hade jag en tjejkväll med några av de bästa och sen rullade månaden på med jobb och träning.







Oktober, en månad av mycket jobb. jag började plugga engelska och fortsatte med min träning. firade mamma som fyllde år och åkte till tranås för inflyttningsfest hos pernilla. i slutet av månaden åkte vi ner till västkusten för en mysig hösthelg där, ladda batterierna för att orka fram till jul.


fina höstdagar!


November var månaden då mina jobbnätter började komma tillbaka mer och mer. det var bara att bita ihop och ta sig igenom dom. jag började sakna snön som lyste med sin frånvaro trots att landet borde vara täckt av det. det var både upp och ner i mitt humör, saknade och längtade, blev överraskad och väldigt glad. min egnelska fortsatte och det gick bättre än förväntat. jag testade på piloxing och body balance för första gången och det var roligt. advent kom och vi gjorde det fint här hemma med adventsljusstakar och stjärnor! den 28:e kom första snön men den försvann lika fort så nån riktigt adventskänsla fick man inte..




oså nu december. denna fina men lite smått stressande månad. har jobbat mycket, tränat mycket, pluggat mycket och försökt komma på alla julklappar. vi bakade pepparkakor och slog in lite julklappar. snön kommer med töade bort några dagar senare.. gick runt på jobbet och lyssnade på musikhjälpen, jobbade helgen innan juk och jag var mer på jobbet än hemma. hade det rätt tufft på jobbet den perioden. nu har det löst sig och det känns bra. tränade så myckt jag hann, stukade min fot och tyckte synd om mig själv. hade en heldag med a inne i jkpg för köp av de sista julklapparna.

musikhjälpen


jul i vår lägenhet.


jul i göteborg.


juldagen hos sudden!

ja december är nog trots allt den månaden jag tyckt bäst om för det är den som satt mest spår inom mig. jag har vuxit om person och det är inte förän nu som jag känner mig stark. jag valde att vända blad och gå vidare. man ska inte få ta hur mycket som helst och man kan inte lägga ner hur mycket energi som helst på en person som sårad dig så hårt. så jag valde att lägga det som hänt mellan mig och min fd vän bakom mig. nu är jag på banan igen efter nästan 8 månader. det känns bra.!
julafton har varit. den tillbringad jag i göteborg med min fina släkt. hade en mysig julafton och massa fina julklappar. jag hade en utgång med fina vännerpå juldagen och jossan var med visa skype. annandagsderby som vanligt och mellandagarna som har tillbringats i soffan. jo men jag har samla mina krafter och jag är nu mer än nånsin redo för 2012. ett år fullt av förväntningar och förändringar.
år 2012 är det jag som bestämmer hur jag ska må!