Sol, vind och vatten

Kommentera
Tjoff.
landa, packa upp, packa om
iväg igen.
oså var vi påväg till Anholt. en ö mellan sverige och danmark. adrians mamma ann och hennes gubbe kaj brukar segla dit på sommaren i hans segelbåt och har velat att vi ska komma och segla med dem. så nu bestämde vi oss för att göra det denna sommaren. vi tog färjan till grenå, sen färjan till anholt. landade och tog direkt ett dopp i det blå. och herregud vilket vatten. så varmt och härligt! 
på Anholt har vi gjort minsta möjliga, njutit av sol, bad, stranden och såklart frisbee. ätit gott, sett härliga solnedgångar. och sen var det dags att segla hem igår. och den seglingen... jag visste inte att jag var sjösjuk men det fick jag minsann veta. mer än halva seglingen låg jag nere i båten och sov. missade det mesta av seglingen, men efter ett tag lugnade det ner sig, vågorna blev mindre och jag mådde bättre ju närmre varberg vi kom. det var härligt att segla den sista biten, trots att vinden var lite svag och vi fick gå på motor sista biten. men det var härligt och jag kommer lätt vilja segla igen, men då med sjösjukplåster... haha!