Vara i det, men inte kunna använda kraften senare.

Kommentera
Det är måndag igen. En ny vecka som jag börjar hemma. Vår uppsatsplan ska vara inne på onsdag, den ska vara ungefär 10 sidor. vi har skrivit kanske två. och vad gjorde jag? Jo jag åkte till Sthlm i onsdags. Jag stängde av. Åkte ifrån allt. Det är inte likt mig. Det är inte så jag vanligtvis fungerar. men just nu är inget sig likt och jag fungerar inte som jag brukar. Ville och hade behov av att komma iväg. koppla bort. eller jag kanske har behov av det. en längtan. Jag brukar säga att jag åker bort för att hämta energi och kraft. och att jag kan gå utanför dörren, andas in havet och stirra blint på horisonten och känna allt och ingenting, för att sen komma tillbaka in och fokusera igen. Men jag är inte riktigt där. Livet är som på paus nu, och även fast jag känner 100% och älskar att vara i det, så när jag tänker tillbaka så har jag nog inte mer kraft och energi nu än innan promenaden. innan alla minuter stirrandes på horisonten. eller förra månadagen.
Jag åkte till sthlm för att koppla bort och inte tänka på livet här på denna sidan Sverige. men det betyder inte att det är borta när jag kommer tillbaka att jag lättare kan hantera det denna måndagen jämfört med förra. och just nu kan jag inte hämta energi och kraft, för det finns för mycket som suger ur allt direkt. det blir som plus minus noll. MEN att få vara i det ett par dagar. det gör gott för själen. att få morgonmysa med Sigge är bäst just där och då, men att idag när jag vaknar upp i ett grått varberg inte kunna hämta kraften därifrån. det gör lite ont. men jag lär mig. snart kan jag hämta tillbaka kraften igen. oktober ska bara få ett slut och fötterna ska få fäste igen.
och tills dess, ska jag somna med ett leende på läpparna på kvällarna.
varför?
Jo, för det finns så mycket i mitt liv som är så himla bra trots allt. för att människorna jag har runt omkring mig är av de finaste slag. och för att jag så lyckligt lottad som har dem.
och för att jag måste vara snäll mot mig själv. 
därför!