Det är sensommar nu

Kommentera
Det var ett tag sen. ni vet, livet bara rullar på och jag tror att jag har blivit så mycket bättre på att vara i situationen, i händelsen, ah men man kan nog kalla det nuet. hur klyschigt det än låter. 
Det är så mycket som hänt sen sist. Så mycket att jag får nypa mig i armen. Jag har fått vara med om så mycket, träffat människor som blivit finafina vänner, njutit av sommarvarberg trots mycket jobb, fått hänga med härliga medlemmar, skapa nya kontakter, utbildats, utbilda, utvecklats. Badat, lärt mig att sushi är ju magiskt på en klippa i solnedgången. att träningen får vara på känsla och lust. lärt mig vikten av att vårda sina relationer, alla relationer. stora som små. lärt mig att livet liksom händer just nu. varför ska jag inte göra det jag vill. bara gör det. vad stoppar dig? Har lärt mig hur viktigt det är med personer i min omgivning som bryr sig. på riktigt liksom. tänk att jag fått så många nya vänner, människor som liksom ger så mycket utan att kräva eller förvänta sig att få något tillbaka. Det är så otroligt fint. och jag känner mig så rik. faktiskt aldrig känt mig såhär rik. 
Men vet ni, det har också varit en vår och sommar där allt inte bara varit en dans på rosor, såklart. för livet är ju inte så, det vet vi ju. Som Winnerbäck sjunger - "livet är en dans på rosor, men det är en dans med svåra steg" även om man lever i ett slags lyckorus. För det är ju ändå en examen som har tagits, med allt vad det innebär, det är utmaningar i vardagen, stort som smått. oså alla dessa tankar som så gärna bor i mitt huvud.
Det är ett intensivt år bakom mig nu. otroligt mycket har hänt på bara detta året och med "facit" i hand, det tuffaste året i mitt liv hittills. Men genom allt jag nämnde innan så har det blivit så himla bra ändå, för med rätt människor i sin omgivning tar man sig igenom det. Du skapar din egen lycka, absolut, men gör det inte ensam för det blir så mycket roligare med vänner på vägen :) 
Och nu då, pre-fall. Jag är så laddad för hösten. Augusti är en nystart för mig, mer än vad januari är i årsskiftet. Herregud vad mycket härligt vi har framför oss. Kan knappt vänta!