Helgen

Kommentera
Sådär ja, oktober är här och som förra året var jag hemma i Nässjö denna helgen. Mammas födelsedag! Efter veckor av hemlängtan var det så mysigt att komma hem. just hösten gör att det känns lite extra att komma hem. jag får ett helt annat lugn i kroppen. och den finns inget annat ställe som får mig så lugn som de småländska skogarna. love it! 
Vi åkte hem i torsdags, Matilda kom med Sigge, som vi skulle vara barnvakt åt fredag och halva lördag. Det var så mysigt, full rulle! Han är snart två och sitter aldrig still. helt sjukt, men så härligt samtidigt! Ibland önskar man att man hade närheten, att man bodde i samma stad så man alltid kunde träffa dem. 
Vi hade tacomys hos mamma på fredgakvällen med Oskar och Sandra, sen hängde vi hos dem på lördagen efter lite bus ute. Fantastiskt. sen åkte vi hem igen, blev bjudna på middags hos Jerrys föräldrar på kvällen, alltså sån jäkla lyxhelg. helt sjukt! kommer jag leva på länge!
Men vet ni, nu har jag (såklart) åkt på nån skit igen. Huvudvärk, öm i kroppen och hängig.. är inte det typiskt. Sigge var lite krasslig och tiden med honom handlade till 50% av att torka hans näsa ;) kanske finns det ett samband där... men nu börjar jag bli lite trött på att inte vara motståndskraftig mot förkylningar. har aldrig varit den som åker på skit innan, men sen jag flyttade till varberg har det skett något. SÅ nu gäller det att boosta. i med vitaminer och mineraler, ingefäravatten och citron. 
Måndag, ny vecka och dags att sätta igång. Längtar redan till helgen dock, Nässjö väntar igen och en tjejhelg plus respektive väntar! Sååå laddad !