Veckorna bara går

Kommentera
Kan inte riktigt fatta att det redan är mitt av oktober. trots att jag har en känsla av att ingenting händer, så händer allt och tiden bara springer. en blandad känsla av stress, lugn, inget att göra, massa att göra. Det är konstigt hur annorlunda det kan kännas från dag till dag. Jag märker att min inställning till dagen påverkar väldigt mycket. Vad jag väljer att fylla mina dagar med avgör hur jag mår i själen på kvällen när jag går och lägger mig. Det är en viktig reflektion för mig. Jag måste påminna mig själv om att jag väljer hur jag vill att det ska kännas inom mig när jag landar på kvällen. 
Vi har kommit halvvägs i vår projektledningskurs nu, det börjar närma sig deadline på projektplanen och en tenta hägrar där framme. det känns kul att det snart är slut. Igår var det en sån dag som var grym när jag vaknade, vi åkte till skolan och jag kännde att mitt huvud inte riktigt var med. På vägen hem blev jag seg, trött och då ska vi åka och träna. Vi hade vårt långa styrkepass framför oss och jag bara avskyr tanken på det. Det blir sent hem ännu en kväll. Men mitt under marklyften, när 70kg känns lätt och jag ökar så liksom ändras tankemönstret. Känslan inom mig liksom vänder och känner mig lättare, glad, harmonisk och peppad. Det är häftig hur det kan vända så, vad träning gör med mig ibland. Och såklart, när jag gick och la mig igår somnade jag med en grym känsla. 
Idag vaknade jag till solsken, tänker att denna dagen blir bra. ska ner och träffa dem på Veromoda, sen ha klass och tänker landa hemma något tidigare än de andra kvällarna. Imorgon är en till viktig dag och sen kommer helgen. Helgen som jag längtat efter sen i somras. Tjejhelg med respektive i jönköping. Hallå, hur härligt!!! 
Kanske något svävande inlägg, men fasen alltså. livet. man bestämmer ju liksom själv hur dagen ska sluta! 
Ha en grym dag!